lördag 24 september 2011

Fall Palette Challenge - item 2


The second garment in this challenge will be this above-knee length skirt with sailor style closure.
The fabric is a beautiful dusty lilac, cotton babycord. Maybe it's a little stiff for the model but I think it turned out quite nice anyway.
I recently drafted a basic skirt pattern which I've altered for this skirt. The basic pattern has a fitted waist, knee length and just enough flare for me to move freely. For this skirt I shortened the basic pattern, flared it a bit more, slashed and spread it at the darts to form pleats and in the front I added the closure instead of sewing the pleat shut. The pattern drafting was quite straight forward but I could have sewn the facing in a different way which had been easier.
Next time: Use a fabric with higher drape and sew the facing in a better way.

Det andra plagget i den här utmaningen är den här knappt knälånga kjolen med "matrosknäppning".
Tyget är en jättefin grålila, smalspårig bomullmanchester. Det kanske var lite stelt för den här modellen men jag tycker den blev rätt bra i alla fall.
Jag ritade nyligen upp ett mönster på grundkjol som jag har gjort en mönsterförändring på till den här kjolen. Grundmönstret har formsydd midja, längd till knät och bara precis så pass utställd att jag kan gå ordentligt. För den här mönstret kortade jag av grundkjolen, ställde ut den lite mer, klippte upp mönstret vid insnitten och drog isär för att forma vecken och i fram gjorde jag knäppningen istället för att sy ner vecken. Mönsterkonstruktionen var ganska straight forward men jag borde ha sytt infodringen på ett annat sätt som hade varit mycket lättare.
Nästa gång: Använd ett mjukare tyg och sy infodringen på ett bättre sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar