torsdag 15 mars 2012

Första skissen / 1st sketch

Jag har våndats många vändor med min brudklänning. Inte vetat vad jag vill ha riktigt. Men nu har jag äntligen fått till en skiss som jag känner mig nöjd med:


Frågan är bara om modellen klär mig så nu blir det till att rita mönster och provsy.

Angående något helt annat (men bröllopsrelaterat) så har jag halkat in på naturlig hudvård. Jag har ganska mycket problem med torr hy och eksemtendenser och då speciellt i ansiktet. Drömmen är väl knappast att vara knallröd och torr i hyn när jag gifter mig så jag bestämde mig för att få till en bra hudvårdsrutin så att jag är fin till bröllopet. Det visade sig dock att de produkter som ska vara bra är svindyra och av en händelse ramlade jag över naturlig hudvård.
Det bästa jag provat hittills är att försiktigt skrubba ansiktet med en pasta gjord på olivolja, farinsocker och lite salt varannan/var tredje dag. Jag har aldrig varit så mjuk (och ren!) i ansiktet så jag skrubbar även ben och armar =)
Nästa steg är att få till en bra mjukgörande kräm också. Jag har en idé så jag återkommer om detta!


I've been agonized over and over by my wedding dress. Not knowing what I really want. But now, at last, I've managed to draw a sketch of something that I feel happy about.
The question is if the model works for my body so now I have to draft a pattern and make a muslin.

About something completely different (but wedding related) - I've slipped in to natural skin care. I want my skin to glow at the wedding (in stead of being dry and irritated) and needed to work out a new skin routine and stumbled upon natural skin care.
The best thing I've tried so far (natural or commercial) is to gently rub my face with a paste made of olive oil, brown sugar and a tiny bit of salt every second or third day. I've never been so soft and clean in my face so I'm rubbing my arms and legs too. Absolutely wonderful!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar