torsdag 1 mars 2012

Nyheter

Många tankar har farit genom mitt huvud sen det senaste inlägget och det har resulterat i att jag har sökt utbildning. Nej, jag har fortfarande inte råd med mönsterkonstruktörsutbildningen i Stockholm och nej, jag ska inte flytta till Borås och ja, jag ska fortfarande bli mönsterkonstuktör.
Eller ja, typ. Jag har sökt utbildning för att bli byggingenjör. Jag kommer fortfarande vara steget mellan designer och produktion men nu kommer det gälla hus i stället. Anledningen? Gratis utbildning på min hemort och dessutom lägre konkurrens om jobben och högre lön.
Jag tror att det kommer passa mig utmärkt.

Konstruera kläder och sy till mig själv och familjen kommer jag fortsätta med på fritiden.
Vårens och försommarens projekt är kläder till hela familjen inför mitt och sambons bröllop. Dvs en klänning till mig, byxor och skjorta till blivande maken och mer eller mindre matchande kläder till barnen.
Riktigt roliga projekt som troligtvis kommer få ta en del plats här i bloggen framöver.

Jag kommer troligtvis pyssla en hel del med dekorationer och annat inför bröllopet också så det är inte otroligt att det dyker upp lite annat än sömnad här.

Det var allt för nu. På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar